Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag04.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Maskrosbarn vinner Årets kampanj

Publicerad: 24 Oktober 2018, 19:20
Uppdaterad: 24 Oktober 2018, 19:28

INHOUSEGALAN 2018. "Soc hör du mig?" från organisationen Maskrosbarn vinner kategorin Årets kampanj.


Ämnen i artikeln:

InhouseTreICA

Organisationen Maskrosbarn tar hem vinsten i den prestigefulla kategorin Årets kampanj för ”Soc hör du mig?”. 

Juryns motivering lyder:

"För att vinna tävlingens svåraste kategori måste man prestera något utöver det vanliga. Det räcker inte med en bra strategi, hög kreativitet och ett sjuhelsikes resultat. Nej, man måste tänka längre. Det vinnande bidraget har lyckats förändra hel en institution. Genom att involvera de som berörs, bevisa framgång och hitta de bästa kommunikationskanalerna har aktören med minimal kapacitet bland annat verkat fram 61 miljoner mer till Stockholms socialtjänsts arbete för barn och ungdomar. Juryn lyfter på hatten! Grattis Maskrosbarn och #SocHörDuMig".

Tre tar hem andra platsen med ”Så mycket bättre förr”, medan Ica hamnar på en tredje plats med "Bye bye plastkasse".

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

InhouseTreICA

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.