Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Martin Gelin: ”Ytlig radikalism kan bli riskabel pr-strategi”

Publicerad: 14 September 2020, 06:20

Näringslivet underskattar de ungas intelligens om de tror att det räcker med kosmetisk CSR och en annonskampanj för att få folk att tro att de är med och förändrar världen, skriver Martin Gelin.

Stora varumärken lägger just nu kraft på att kopplas samman med ”Black lives matter”-rörelsen. Men vad händer när det avslöjas att de antirasistiska utspelen bara är pr? Kring den frågan reflekterar New York-korrespondenten Martin Gelin.


En frenetiskt blinkande annons från Procter & Gamble förföljer mig på internet. Den påstår i versaler att ”Det här är antirasismens tid”.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.