Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag27.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Marknadscheferna tar sikte på 2020: ”Kommer kunna minska marknadsföringen”

Publicerad: 16 December 2019, 06:30

Mika Messa, Delivery Hero, Leo Heijbel, Doctor.se, Johanna Andrén, Ikea, Sargon Demirdag, Samsung, och Tobias Karlsson, Max Burgers, ger sin syn på mediemixen nästa år. Nivåerna på tv-konsumtionen har nått kritiska nivåer i vissa åldersgrupper”, säger Samsungs marknadschef Sargon Demirdag.

Del 6 av 6. Minskad marknadsföringsbudget, influencer marketing som resultatdriven kanal och fler medieköp inhouse är något av det som marknadscheferna ser framför sig 2020. Doktor.se, Ikea, Delivery Hero, Max och Samsung delar med sig av sina strategier.


Ämnen i artikeln:

MaxSamsungIkea

Snart går vi in i ett nytt decennium. Nya tider innebär nya utmaningar för annonsörerna. Hur ser strategierna ut framåt? Och hur påverkas marknadsföringsbudgeten? Dagens Media har ställt frågan till

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

MaxSamsungIkea

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.