Få hela storyn
Starta din prenumeration
Marknadsföring
Publicerad: 16 December 2019, 06:30
Mika Messa, Delivery Hero, Leo Heijbel, Doctor.se, Johanna Andrén, Ikea, Sargon Demirdag, Samsung, och Tobias Karlsson, Max Burgers, ger sin syn på mediemixen nästa år. Nivåerna på tv-konsumtionen har nått kritiska nivåer i vissa åldersgrupper”, säger Samsungs marknadschef Sargon Demirdag.
Del 6 av 6. Minskad marknadsföringsbudget, influencer marketing som resultatdriven kanal och fler medieköp inhouse är något av det som marknadscheferna ser framför sig 2020. Doktor.se, Ikea, Delivery Hero, Max och Samsung delar med sig av sina strategier.
Snart går vi in i ett nytt decennium. Nya tider innebär nya utmaningar för annonsörerna. Hur ser strategierna ut framåt? Och hur påverkas marknadsföringsbudgeten? Dagens Media har ställt frågan till
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.