Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Lyfter tjänstepension med humor

Publicerad: 9 April 2019, 06:04

Lunchlådelajkare – ska det vara ett jobb?

AMF släpper två nya reklamfilmer som hyllar den arbetande människan. Det görs med glimten i ögat – för att stärka medvetenheten om tjänstepensionen. Se filmerna här.


Ämnen i artikeln:

Forsman BodenforsAMF

2018 använde sig AMF av Magnus Uggla och Mona Lisa i sin kommunikation. För att stärka kunskapen om tjänstepension bland svenskarna.

Nu kör AMF vidare i humors tecken inom ramen för en långsiktig satsning. 

I det nya konceptet vill AMF lyfta fram att alla som jobbar förtjänar tjänstepension. 

Två fiktiva yrken – makaroniborrare och lunchlådelajkare har skapats för de två filmerna. 

Konceptet är framtaget för att kunna användas i en rad olika kanaler, för att nå så många målgrupper som möjligt. Premiärvisningen av filmerna sker under tisdagen på tv och digitala kanaler så som Youtube, Facebook och Instagram.

– Ska vi lyckas med att medvetandegöra så många som möjligt om betydelsen av tjänstepensionen måste vi använda oss av alla våra kanaler. Därför har det varit viktigt för oss att utveckla ett koncept som på ett smidigt sätt fungerar över kanalgränserna, säger Jelena Mirkovic, marknadchef på AMF. 

Filmerna har tagit fram tillsammans med reklambyrån Forsman & Bodenfors och produktionsbolaget Giant &Toys med Sara Haag som regissör. 

Se filmerna här och här

 

Philip Wallin

Reporter

philip.wallin@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Forsman BodenforsAMF

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.