Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Lotta Lundgren och Coop i fortsatt samarbete

Publicerad: 21 Mars 2019, 09:46

Lotta Lundgren och Coop gör flera reklamfilmer.

Foto: Coop

Coops reklamsamarbete med Lotta Lundgren fortsätter. Konceptet 4 personer 80 kronor återlanseras på fredag – med ett uppdaterat upplägg.


Ämnen i artikeln:

Coop

Det blir en fortsättning på samarbete som startade 2017. I de nya uppdaterade filmerna vill Coop tillsammans med Lotta Lundgren hjälpa svenska familjer att spendera mer tid tillsammans vid matbordet. 

– Man har tittat på flera undersökningar som visar att svenska familjer spenderar mindre tid tillsammans vid middagsbordet. Boven i dramat är att man lägger mer tid på sociala medier eller att andra aktiviteter stjäl värdefull tid från det gemensamma middagstillfället, skriver Coops marknadschef Maria Wedin i ett mejl till Dagens Media. 

– Lotta står för och har samma värderingar som Coop, att alla ska ha möjlighet att samlas runt matbordet i vardagen och äta en bra middag tillsammans. Lotta tar dessutom fram alla recept själv och deltar i det kreativa arbetet, säger Marie Wedin. 

Enligt Marie Wedin har konceptet 4 personer 80 kronor gett resultat och bra effekt både i butik och i andra kommunikationskanaler som sociala medier och i Coops nylanserade app. 

Den nya kampanjen är framtagen av Forsman & Bodenfors tillsammans med Coop och Lotta Lundgren och kommer att synas på TV, TV4 Play, Youtube, Facebook och Instagram de kommande veckorna.

Läs även ”Jag var rädd för slitaget som följer av att låna ut sig till en kommersiell aktör” 

Philip Wallin

Reporter

philip.wallin@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Coop

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.