Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Lego-hologram väcker stor uppmärksamhet

Många förbipasserande tar bilder och delar med sig på social medier.

Clear Channel har rullat ut Sveriges första reklam-hologram, på Birger Jarlsgatan i Stockholm. Företaget får nu får allt fler förfrågningar om speciallösningar.


Publicerad 2019-02-15 07:02

Ämnen i artikeln:

Clear Channel

Dela artikeln:

Clear Channel har byggt om en annonstavla  i en busskur på Birger Jarlsgatan i Stockholm för att projicera Sveriges första hologram-reklam. 

Det är filmbolaget Fox som har köpt den unika lösningen inför premiären av Lego filmen 2 (8 februari). 

– Reklamen sticker verkligen ut och väcker uppmärksamhet i målgruppen, säger Clear Channels PR-chef David Klagsbrun till Dagens Media. 

– Jag gick förbi häromdagen och på kort tid hörde jag två olika barn som sa till sina mammor "jag vill se filmen".

Clear Channel menar att allt fler företag efterfrågar speciallösningar när de annonserar utomhus och på offentliga platser som komplement till sina räckviddskampanjer.  

– Det är inte bara för att det ska vara coolt, utan det ger verkligen en effekt och uppmärksammas. Många tar dessutom bilder och delar med sig på social medier, vilket ger fin organisk spridning, säger David Klagsbrun.  

Se filmen på hologramreklamen här. 

Busshållplatsen vid Birger Jarlsgatan 16.

Philip Wallin

Reporter

philip.wallin@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.