Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Lämnar Tre Kronor för svenska burgarjätten

Publicerad: 3 Juni 2019, 12:05

Morgan Jensen, blir Max nye mediechef.

Morgan Jensen lämnar Tre Kronor media efter åtta år för att bli head of media på hamburgerkedjan Max.


Den 10 juni kliver Morgan Jensen in som ny head of media på Max med ansvar för medieköp, samarbeten och utveckling av marknadsföring. Han kommer vara en del av marknadsavdelningen och sitta på Max filialkontor i Stockholm. 

Morgan Jensen lämnar därmed mediebyrån Tre Kronor där han har drivit och byggt byråns erbjudande inom digitalt. Hans bakgrund är inom sök och analys. 

– Morgans kompetens inom media, i synnerhet digitalt, och hans analytiska styrka blir en stor tillgång. Vår försäljning blir mer och mer digital och vår kommunikation knyts närmare köpögonblicket. Morgan kommer att vara en nyckelperson för oss i den resan, säger Tobias Karlsson, marknadschef på Max, i en kommentar. 

Philip Wallin

Reporter

philip.wallin@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev