Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Kristofer Åkesson ny delägare i Society icon

Publicerad: 10 Juli 2019, 06:41

Lämnar Liver Nation – ansluter till Mose Haregots techbolag.

Efter nio år lämnar Live Nations marknads- och kommunikationsdirektör Kristofer Åkesson företaget. Blir ny deläger och COO i Society icon.


Ämnen i artikeln:

Live Nation

Kristofer Åkesson lämnar konsertarrangören Live Nation efter nio år. Ny destination blir Mose Haregots techbolag Society icon.

Kristofer Åkesson går in som delägare och COO i bolaget. 

– Jag lämnar ett drömjobb för ett annat, säger han i en kommentar. 

– När Mose presenterade Society icon för 1,5 år sedan förstod jag direkt att idén och tekniken, där den vanliga människan och dess följare står i centrum, inte bara var framtiden för influencer marketing, utan i förlängningen även för marknadsföring och kundlojalitet i stort”, säger Kristofer Åkesson.

Kristofer Åkesson sitter idag i Live Nation Sveriges ledningsgrupp och har i många år varit ansiktet utåt för den internationella konsertarrangören som i Sverige ligger bakom över 2 000 evenemang per år. I år har han bland annat lanserat och varit med och producera Swedish House Mafias tre återföreningskonserter på Tele2 Arena och festivalen Lollapalooza Stockholm.

Society icons plattform innehåller idag tusentals aktiva iconer och samarbetar med olika bolag inom exemplevis musik, mode, skönhet och inredning. Exempel på befintliga kunder är H&M, Aller Media, Warner Music och Live Nation.

– Kristofer är en drömrekrytering. Jag har länge imponerats över hans förmåga att förstå och förutse trender och beteenden, och som kund till oss i 1,5 år har han gjort produkten ännu bättre. Han har sedan dag ett förstått den långsiktiga potentialen med Society icon, och med sin kunskap, erfarenhet och idéer kommer han vara ovärderlig i vår fortsatta expansion, säger Mose Haregot i en kommentar. 


Ämnen i artikeln:

Live Nation

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev