Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Konsten att göra miljövänlig reklam (utan att bli fälld)

Allt fler företag anmäls till Reklamombudsmannen för miljöpåståenden i annonser. Senast i raden är researrangören Tui, trots att Sveriges Annonsörers jurister hade granskat reklamen noga. ”Gå inte ut för brett, avgränsa påståendet”, säger Gunilla Welander, Reklamombudsmannens jurist.

Philip Wallin

Reporter

philip.wallin@dagensmedia.se


Publicerad: 16 Maj 2019, 05:45

”Avgränsa påståendet”, menar Gunilla Welander, RO:s jurist.

Så fort företag använder sig av ett miljöpåstående i reklam hamnar de lätt i blåsväder. 

I Dagens Media Insikt delar Gunilla Welander, Reklamombudsmannens jurist, och Johan Ydring, head of brand and marketing på Tui, med sig av sina tips till aktörer som använder miljöpåståenden i sin marknadsföring.

Läs mer om miljövänlig marknadsföring i Dagens Media Insikt, vecka 20. 

Här tecknar du dig för en gratisprenumeration.  

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.