Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Konsten att göra miljövänlig reklam (utan att bli fälld)

Publicerad: 16 Maj 2019, 05:45

”Avgränsa påståendet”, menar Gunilla Welander, RO:s jurist.

Allt fler företag anmäls till Reklamombudsmannen för miljöpåståenden i annonser. Senast i raden är researrangören Tui, trots att Sveriges Annonsörers jurister hade granskat reklamen noga. ”Gå inte ut för brett, avgränsa påståendet”, säger Gunilla Welander, Reklamombudsmannens jurist.


Ämnen i artikeln:

MaxTUI

Enligt marknadsföringslagen är det förbjudet att använda felaktiga påståenden i annonser. Något som de flesta seriösa företag inte har några problem att förhålla sig till. Men så fort företag använder

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

MaxTUI

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.