Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Konsten att göra miljövänlig reklam (utan att bli fälld)

Publicerad: 16 Maj 2019, 05:45

”Avgränsa påståendet”, menar Gunilla Welander, RO:s jurist.

Allt fler företag anmäls till Reklamombudsmannen för miljöpåståenden i annonser. Senast i raden är researrangören Tui, trots att Sveriges Annonsörers jurister hade granskat reklamen noga. ”Gå inte ut för brett, avgränsa påståendet”, säger Gunilla Welander, Reklamombudsmannens jurist.


Ämnen i artikeln:

MaxTUI

Enligt marknadsföringslagen är det förbjudet att använda felaktiga påståenden i annonser. Något som de flesta seriösa företag inte har några problem att förhålla sig till. Men så fort företag använder

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll.
Vårt exklusiva magasin.

Du har möjlighet att säga upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

MaxTUI

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev