Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Konsten att göra miljövänlig reklam (utan att bli fälld)

Publicerad: 16 Maj 2019, 05:45

”Avgränsa påståendet”, menar Gunilla Welander, RO:s jurist.

Allt fler företag anmäls till Reklamombudsmannen för miljöpåståenden i annonser. Senast i raden är researrangören Tui, trots att Sveriges Annonsörers jurister hade granskat reklamen noga. ”Gå inte ut för brett, avgränsa påståendet”, säger Gunilla Welander, Reklamombudsmannens jurist.


Ämnen i artikeln:

MaxTUI

Enligt marknadsföringslagen är det förbjudet att använda felaktiga påståenden i annonser. Något som de flesta seriösa företag inte har några problem att förhålla sig till. Men så fort företag använder

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

MaxTUI

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.