Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Upptäck våra fördjupande analyser inom medier och marknadsföring

Prenumerera

Marknadsföring

Klart: Hanna Riberdahl tar över Sveriges Annonsörer

Hanna Riberdahl och Leif Börjesson

K-rautas tidigare marknadsdirektör Hanna Riberdahl ska leda Sveriges Annonsörer.


Publicerad 2019-03-06 06:51

Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

Dela artikeln:

Hanna Riberdahl har tidigare i många år varit på ledande roller ibnom Telenor, bland annat som marknadschef. År 2017 gick hon till K-Rauta, där hon var marknadsdirektör. 

Den 1 april tar hon över stafettpinnen som vd för Sveriges Annonsörer. Anders Ericson, som var vd i 19 år på organisationen lämnade i höstas.

– Hanna Riberdahl är en klockren rekrytering för Sveriges Annonsörer. Hennes ledaregenskaper och tunga erfarenhet från att arbeta insikts- och datadrivet för att utveckla och positionera produkt- och företagsvarumärken tillsammans med hennes förståelse för vad som krävs för att skapa affärsvärde i dagens kommunikations- och medielandskap är precis vad vi letat efter. Vi ser fram emot att arbeta med henne som en aktiv styrelse till organisationen, säger Leif Börjesson, styrelseordförande Sveriges Annonsörer, i ett pressmeddelande.

Hanna Riberdahl:

– Det känns roligt och spännande att få ta mig an utmaningen som det innebär att ta Sveriges Annonsörer till nästa nivå. Digitaliseringen och dess påverkan på våra medlemsföretag är den kanske enskilt viktigaste frågan för oss framöver, samt hur vi skapar medlemsnytta och är relevanta så att det är en självklarhet för alla annonserande bolag att vara medlemmar hos oss.

Hanna Riberdahl har över 20 års erfarenhet inom marknadsanalys, marknadsföring och varumärkespositionering. På Telenor var hon  mellan 2008 och 2015. Där har hon varit marknads- och erbjudandechef samt senare Head of Brand & Marketing. Mellan 2003 och 2008 var Hanna Affärsområdeschef Technology på TNS Gallup. Tidigare erfarenheter har Hanna Riberdahl från Mediatude som Marknads- och försäljningschef samt från Telia som marknadsanalyschef på företagssidan mellan åren 1995 och 2003. 

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.