Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

IRM:s prognos för annonsmarknaden: ”Viss återhämtning under 2021”

Publicerad: 9 Oktober 2020, 08:57

IRM:s vd Madeleine Thor är mer positiv inför 2021 och tror att annonsmarknaden kommer att möta en del av det stora tapp som är förväntat under 2020.

Bara under årets andra kvartal backade medieinvesteringarna med 18 procent, vilket motsvarar 1,8 miljarder svenska kronor. Men IRM spår en återhämtning under 2021: ”Att en viss återhämtning kommer är vi relativt säkra på”, säger vd:n Madeleine Thor.


Ämnen i artikeln:

IRM

På fredagsmorgonen medverkade IRM:s vd Madeleine Thor på Sveriges Tidskrifters digifrukost om hur annonsintäkterna sett ut under corona. Och hon konstaterade att våren varit händelserik.

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

IRM

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.