Få hela storyn
Starta din prenumeration
Marknadsföring
Publicerad: 9 oktober 2020, 08:57
IRM:s vd Madeleine Thor är mer positiv inför 2021 och tror att annonsmarknaden kommer att möta en del av det stora tapp som är förväntat under 2020.
Bara under årets andra kvartal backade medieinvesteringarna med 18 procent, vilket motsvarar 1,8 miljarder svenska kronor. Men IRM spår en återhämtning under 2021: ”Att en viss återhämtning kommer är vi relativt säkra på”, säger vd:n Madeleine Thor.
Ämnen i artikeln:
IRMPå fredagsmorgonen medverkade IRM:s vd Madeleine Thor på Sveriges Tidskrifters digifrukost om hur annonsintäkterna sett ut under corona. Och hon konstaterade att våren varit händelserik.
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.
Ämnen i artikeln:
IRM