Marknadsföring
Influencer marketing växer kraftigt: ”Utvecklas starkast”
Publicerad: 2 juni 2022, 10:15
Madeleine Thor, vd på IRM och Kenneth Danielsson, vd, IAB Sverige. Foto: Pressbild/Getty Images
Sedan flera år har influencer marketing varit i en starkt uppåtgående trend. Och den ser inte ut att vika enligt första siffror från IAB: ”Det blir en alltmer etablerad och självklar del i den digitala marknadsföringsstrategin”, säger Kenneth Danielsson, vd på IAB Sverige.
Redan 2016 omsatte influencer marketing 460 miljoner kronor. Och sedan dess har marknaden varit i en stark uppåtgående trend. I en nysläppt rapport som IAB gjort i samarbete med Institutet
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.