söndag28 maj

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Influencer marketing växer kraftigt: ”Utvecklas starkast”

Publicerad: 2 juni 2022, 10:15

Madeleine Thor, vd på IRM och Kenneth Danielsson, vd, IAB Sverige. Foto: Pressbild/Getty Images

Sedan flera år har influencer marketing varit i en starkt uppåtgående trend. Och den ser inte ut att vika enligt första siffror från IAB: ”Det blir en alltmer etablerad och självklar del i den digitala marknadsföringsstrategin”, säger Kenneth Danielsson, vd på IAB Sverige.

Ämnen i artikeln:

Influencer marketingToppnyheter eftermiddagDigitalt

Joakim Wedholm

joakim.wedholm@dagensmedia.se


Redan 2016 omsatte influencer marketing 460 miljoner kronor. Och sedan dess har marknaden varit i en stark uppåtgående trend. I en nysläppt rapport som IAB gjort i samarbete med Institutet

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev