Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Icas marknadsdirektör: ”Vi hoppas hålla liv i såpan och Ica-stig i 20 år till”

Publicerad: 19 januari 2021, 10:10

Josefin Lundmark är marknadsdirektör på Ica och berättar för Dagens Media om Icas mediestrategier inför det kommande bytet av reklamkaraktären Ica-Stig.

Foto: Ica/Pressbilder + Peter Gehrke (montage Dagens Media)

Ica ska för andra gången byta ut sin reklamkaraktär Ica-stig – vilket väckt en enorm uppmärksamhet, enligt bolagets marknadsdirektör Josefin Lundmark. För Dagens Media berättar hon om bolagets strategi för att nå framgång med ”Stig-bytet” – och hur de ska lyckas hålla liv i såpan och karaktärerna i ett snabbföränderligt medielandskap.


Ämnen i artikeln:

ICAIca-StigFacebooksociala medier

Den folkkära operasångaren och skådespelaren Loa Falkman har på egen begäran, efter sex år, valt att lämna rollen och karaktären som Ica-stig som han tog över efter Hans Mosesson. Han

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.