Få hela storyn
Starta din prenumeration
Marknadsföring
Publicerad: 19 januari 2021, 10:10
Josefin Lundmark är marknadsdirektör på Ica och berättar för Dagens Media om Icas mediestrategier inför det kommande bytet av reklamkaraktären Ica-Stig.
Foto: Ica/Pressbilder + Peter Gehrke (montage Dagens Media)
Ica ska för andra gången byta ut sin reklamkaraktär Ica-stig – vilket väckt en enorm uppmärksamhet, enligt bolagets marknadsdirektör Josefin Lundmark. För Dagens Media berättar hon om bolagets strategi för att nå framgång med ”Stig-bytet” – och hur de ska lyckas hålla liv i såpan och karaktärerna i ett snabbföränderligt medielandskap.
Den folkkära operasångaren och skådespelaren Loa Falkman har på egen begäran, efter sex år, valt att lämna rollen och karaktären som Ica-stig som han tog över efter Hans Mosesson. Han
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.