Få hela storyn
Starta din prenumeration
Marknadsföring
Publicerad: 12 maj 2020, 11:11
Fyra nya ledamöter, från Nepa, Nordic Lottery, Citymail och Relation & Brand, har i dag valts in i Swedmas styrelse.
Ämnen i artikeln:
SwedmaI dag har Swedma, branschorganisation för de som arbetar med datadriven marknadsföring, haft årsmöte och utsett en ny styrelse.
Fyra nya personer tar plats i styrelsen: Lars Pahlman, Nepa, Kristin Bernhardsson, Nordic Lottery, Einar Wahlbom, Citymail och Mikael Nordenstjerna, Relation & Brand.
Styrelsens ordförande, Marie Bratani Olsson, välkomnar tillskotten.
– Swedma spelar en viktig roll i att branschen hanterar data rätt i sin marknadsföring. Jag ser fram emot att tillsammans med nya styrelsen fortsätta att skapa förutsättningar för alla våra medlemsbolag. I år har vi lanserat såväl ny branschkod för integritetsskydd samt en certifiering för datahantering vid marknadsföring – Trygg Data.
Foto från årsmötet 12 maj 2020: Högst upp till vänster: Mikael Nordenstjerna, vd Relation & Brand Högst upp till höger: Charlotta Persson, Head of Customer Sucess, Voyado Längst ner till vänster Johanna Åberg, Head of Marketing, ATG Längst ner till höger: Einar Wahlbom, Sales & Marketing Director, Citymail
Efter årsmötet ser styrelsen ut så här:
Marie Bratani Olsson, Migma – ordförande (Omval)
Torbjörn Andersson, Svensk Direktreklam – vice ordförande (Omval)
Johanna Åberg, ATG (Omval)
Lena Dahlbom, Alektum (Omval)
Charlotta Persson, Voyado (Omval)
Magnus Sjögren, Bisnode (Omval)
Lars Pahlman, Nepa (Nyval)
Mikael Nordenstjerna, Relation & Brand (Nyval)
Kristin Bernhardsson, Nordic Lottery (Nyval)
Einar Wahlbom, Citymail – suppleant (Nyval)
Ämnen i artikeln:
Swedma