Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Här är de svenska kvinnornas favoritvarumärken

Ica och Ikea behåller sina platser på toppen, när svenska kvinnor listar sina favoritföretag.

Hjärtat bultar mest för Ica och ikea. Det är resultatet när Yougov i samband med internationella kvinnodagen låter svenska kvinnor lista sina favoritvarumärken.


Publicerad 2019-03-08 14:06

Ämnen i artikeln:

Internationella kvinnodagen

Dela artikeln:

Ica är det varumärke som flest svenska kvinnor har haft ett positivt intryck av det senaste året, och andra platsen knips av Ikea. Det visar Yougov Brandindex årssammanfattning. På topplistan syns fortfarande både större och mindre svenska varumärken inom dagligvaror som Yes, Wasabröd och Västerbottenost. Kungsörnen är ett nytt varumärke på topp-10-listan.

Lidl har haft ett bra år och toppar listan av varumärken som har förbättrats sin ställning mest under året, när det gäller helhetsintryck bland kvinnor.

Uber har inte haft en helt problemfri entré på den svenska marknaden. 2016 var företaget tvunget att stänga ner Uber Pop 2016 efter att ett stort antal av tjänstens förare blivit dömda för olaglig taxitrafik.

Uber har sedan dess framgångsrikt lanserat sin taxilicensierade Uber X-tjänst i Stockholm, Göteborg och Malmö. Uber har under det senaste året förbättrat sitt helhetsintryck bland kvinnor vilket innebär att det nu är fler som är positivt än negativt inställda till taxitjänsten.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.