Marknadsföring
Hanna Riberdahl: ”Omöjligt att vara en bra medieköpare”
Publicerad: 2 april 2020, 06:12
Sveriges Annonsörers vd Hanna Riberdahl berättar om arbetet med utomhusvalutan Outdoor Impact och initiativet ”Cross Media Measurement”.
Foto: Janne Næss
Frågan om transparens ligger högt upp på Sveriges Annonsörers agenda. ”I dag är det som annonsör omöjligt att göra en översiktlig jämförelse”, säger vd:n Hanna Riberdahl, som berättar varför branschorganisationen prioriterar arbetet med gemensamma medievalutor.
I dagarna är det precis ett år sedan marknadsföringsveteranen Hanna Riberdahl tillträdde som vd för Sveriges Annonsörer. Som ny sade hon till Dagens Media att hennes fokus kommer att
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.