Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Hanna Riberdahl är ”Årets Branschpersonlighet”

Publicerad: 15 september 2022, 08:27

Hanna Riberdahl är ”Årets Branschpersonlighet”.

Foto: Anna Hållams

Sveriges Annonsörers vd Hanna Riberdahl kammar hem utmärkelsen ”Årets Branschpersonlighet”.


Ämnen i artikeln:

Hanna RiberdahlSveriges AnnonsörerStockholm Media AwardStockholm Media WeekNyheter

Just nu pågår Stockholm Media Week på Space Arena i Stockholm. Förutom att det under dagen pågår en rad programpunkter och diskussioner så presenteras vinnarna i medietävlingen Stockholm Media Award.

Första kategorin där vinnaren på torsdagen avslöjades var ”Årets Branschpersonlighet”. Priset gick till Sveriges Annonsörers vd Hanna Riberdahl.

Motiveringen lyder:

”Personen i fråga har drivit banbrytande initiativ för vår bransch och flyttat positionerna framåt i högt tempo. Hon har inte bara förändrat en hel branschs sätt att se på och mäta effekt utan även arbetat med att skapa standards för cross-media measurement och drivit viktiga frågor kring ökad transparens och ansvarstagande. Med ett enormt engagemang, driv och inkluderande sätt driver hon utveckling för alla som jobbar med marknadsföring, kommunikation och media – och bygger broar mellan branschförbunden”. 

Övriga nominerade i kategorin var Erik Modig, forskare på Handelshögskolan, och Linda Palmgren, vd på Bauer Media Group.

Tidigare vinnare i kategorin:

2021 Malin Häger

2020 Adam Alsing

2019 Amanda Oxell

2018 Nina Åkestam

2017 Frida Boisen

2016 Jan Helin

2015 Patrik Sandberg

2014 Sigge Eklund

2013 Thomas Mattsson

2012 Daniel Ek

2011 Lena K Samuelsson

2010 Gunilla Herlitz

2009 Eva Hamilton

2008 Jan Scherman

2007 Lars Adaktusson

2006 Stefan Persson

2005 Pelle Törnberg

Linnéa Kihlström

Chefredaktör och ansvarig utgivare

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev