Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Han ska ratta Blockets growth marketing

Blocket rekryterar en chef som ska ansvara för sajtens growth marketing-team.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Publicerad: 14 Mars 2019, 11:10

Ämnen i artikeln:

Blocket

Mattias Bogren får en roll som head of growth marketing på Blocket.

Foto: Blocket

Mattias Bogren kommer närmast från en tjänst som digital affärsområdeschef på Bonnier Magazines & Brands, en organisation som vid årsskiftet gick upp i Bonnier News Lifestyle.

Ny arbetsplats är alltså Blocket och en roll som head of growth marketing.

– Att få bli en del av Blocketteamet ska bli fantastiskt. Det känns oerhört motiverande att börja jobba på ett företag som gör skillnad och jag ser fram emot att ta mig an de utmaningar som Blocket står inför. Att de satsar på ett growth marketing-team visar att det är en modern och framåtlutad organisation, säger Mattias Bogren i ett pressmeddelande.

Uppdraget handlar framför allt om att locka fler användare till Blocket.

– Det här året satsar vi ännu mer på att få Blocket att växa och erbjuda svenska folket vad de vill ha inom både befintliga och nya erbjudanden. Därför rekryterar vi talanger som brinner lika mycket som vi för att göra skillnad. Mattias matchar verkligen våra värderingar och jag är övertygad om att han, med sin breda erfarenhet och framåtanda, kommer att bidra till att Blocket når nya höjder, säger Cecilia von Krusenstierna, marknadschef på Blocket, i pressmeddelandet.

Mattias Bogren tillträder 18 mars.

Ämnen i artikeln:

Blocket

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.