Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Han är ny chef över Icas media och kanalanalys

Publicerad: 6 maj 2021, 08:29

William Sävblom, tidigare medieanalytiker på Ica, blir nu chef över media och kanalanalys.

Foto: David Geborek

Icas medieanalytiker William Sävblom byter roll och blir chef över media och kanalanalys.


Ämnen i artikeln:

ICACross Media Measurement

Icas medieanalytiker William Sävblom byter roll och blir chef över media och kanalanalys.

William Sävblom har en mångårigbakgrund från mediebyråsidan. På Mediacom var han i nästan ett decennium. Därefter tillbringade han ett antal år på Group M och senare Wavemaker. På Wavemaker har han bland annat detaljstuderat Wavemakers omfattande Momentum-studie som undersöker hur kundernas köpresa ser ut samt vilka kanaler som påverkar deras beslut.

Till Ica kom William Sävblom i maj 2020, då som medieanalytiker. Men nu byter han alltså roll på bolaget. William Sävblom representerar också ICA i Sveriges Annonsörers initiativ ”Cross Media Measurement”.

 

 

Linnéa Kihlström

Chefredaktör och ansvarig utgivare

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

ICACross Media Measurement

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev