Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Han är Live nations nya kommersiella direktör

Blir ansvarig för Live nations nordiska partnerverksamhet.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 18 December 2018, 07:45

Ämnen i artikeln:

Live Nation

"Att få jobba med världens största arrangör på den här nivån är superinspirerande", säger Mårten Larsson.

Mårten Larsson går in i rollen som nordisk kommersiell direktör på Live nation. I sin roll har han ett nordiskt ansvar för Live nations partnerverksamhet. 

Senast kommer han från byrån The Grand och har tidigare erfarenhet av att jobba med Live nation och Luger. Innan dess har han även varit vd för GFC och svensk marknadschef för Sony ericsson/Sony mobile. 

– Det känns superkul. Jag kommer utveckla och driva vidare olika partnerskap som vi gör tillsammans med festivaler och övriga rättigheter. Det handlar framför allt om de nordiska affärerna med partners som spänner över flera länder, säger Mårten Larsson till Dagens Media.  

Vad kommer vara mest utmanande?

– Jag kommer in med min erfarenhet och jag har jobbat med Live nation och Luger i över tio år. Nu ska jag försöka bygga vidare på någonting bra som andra har byggt upp under flera år, det är där någonstans som jag står och stampar och vill gå vidare ifrån. 

Vad ser du mest fram emot?

– Jag drivs av att utveckla affärer och även få våra partners affärer att utvecklas och se till hur man kan kombinera varumärken och växla ut det till något bra. Live nation och Lugers rättigheter är fantastiska. Att få jobba med världens största arrangör på den här nivån är superinspirerande. 

Mårten Larsson ersätter Therese Liljedahl som lämnar för Filmstaden. 

Ämnen i artikeln:

Live Nation

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.