Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Group M värvar ingenjörsduo

Med hjälp av ingenjörerna Björn Vilson och Andreas Nordfors ska Group M lyfta sitt erbjudande inom Business Science.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Publicerad: 08 Januari 2019, 09:50

Ämnen i artikeln:

Group M

Andreas Nordfors och Björn Vilson.

Foto: David Geborek Lundberg

Det är Björn Vilson och Andreas Nordfors mångåriga erfarenhet av marketing mix modelling, attribution och lyftstudier som väckt Group M:s intresse för duon.

De har båda tidigare jobbat på data science-företaget Nepa, och Andreas Nordfors kommer senast från Facebook.

– Konsumentresor sker idag över fler kontaktytor och i fler walled gardens än någonsin. Här krävs ett sofistikerat och brett angreppssätt där mediebyråerna har en fördelaktig position i gränslandet mellan teknik, data och media. Andreas och Björn kommer på ett föredömligt sätt komplettera våra programmerare, analytiker och medieexperter och addera spetskompetens som skapar värde för våra kunder, kommenterar Niklas Hedberg, Chief Growth Officer på Group M.

Andreas Nordfors blir Marketing Science Director på Group M.

Group Ms tunga investeringar i teknik och data innebär en bred och innovativ grund att jobba från inom business science-området. Byråns unika förutsättningar på marknaden med en egen DMP tar möjligheterna till datadrivna köp till nästa nivå. Det blir nära mellan insikt och action och på så sätt kan vi göra stor skillnad för annonsörer. Det blir en spännande resa att vara med på, kommenterar han.

Ämnen i artikeln:

Group M

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.