Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Google går in i samarbete kring gemensam mätvaluta: ”Det är stort”

Publicerad: 26 juni 2020, 09:36

Att Google väljer att gå med i den svenska delen av samarbetet kring en gemensam mätvaluta är stort, säger medieexperten Peter Mackhé.

Google ansluter till den svenska delen av det globala samarbetet ”Cross Media Measurement”. Peter Mackhé, medieexpert på Sveriges Annonsörer, säger att nätjättens medverkan är viktig för hela initiativet.


Ämnen i artikeln:

Sveriges AnnonsörerPeter MackhéCross Media Measurement

I höstas rapporterade Dagens Media att Sveriges Annonsörer och TV4 anslutit sig till det globala initiativet ”Cross Media Measurement”, som drivs av World Federation of Advertisers (WFA). Projektet syftar till

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev