Marknadsföring
Går till Clear Channel: ”Jag har skyhöga förväntningar”
Publicerad: 24 april 2019, 09:06
Marta Tiberg tar sig an en ny utmaning.
Marta Tiberg blir Clear Channels nya kommunikations- och marknadsdirektör. ”Mina förväntningar är nu skyhöga på att få bidra på en rolig arbetsplats”, skriver hon till Dagens Media.
Marta Tiberg har en lång karriär inom reklam och kommunikation. Nu lämnar hon rollen som kommunikationschef för Ångpanneföreningen (ÅF), som hon klev på 2015, för att blir nya kommunikations- och marknadsdirektör på Clear Channel.
– Det känns superkul. Jag tror aldrig att jag under en intervjufas fått möjlighet att träffa så många skärpta och trevliga personer, så mina förväntningar är nu skyhöga på att få bidra på en rolig arbetsplats, skriver hon i ett mejl till Dagens Media.
Att höga förväntningar kan vara lite riskfyllt och borga för viss besvikelse tycker hon inte:
– Det gör att man blir än mer driven och har kul på jobbet.
Marta Tibergs bild av Clear Channel är ett bolag som är på hugget och som lyckats att digitalisera och utveckla erbjudandet för kunderna bra.
Det blev totalt fyra år på ÅF för Marta Tiberg :
– Det är alltid tråkigt att lämna, framför allt alla fantastiska kollegor. Samtidigt var det en bra tid nu när ÅF går in i en ny fas i ett samgående med det finska konsultbolaget Pöyry. Och Clear Channel gick inte att motstå.
Marta Tiberg var innan tjänsten kommunikationsdirektör på SAS, från 2013. Dessförinnan var hon byråchef på Goodybag, kommunikationschef på SBAB Bank, varumärkeschef på Postnord och reklamchef på Telia.
– Marta är en trygg ledare med erkänd specialistkompetens inom precis de områden vi vill satsa mer på. Dessutom ser vi att hennes erfarenhet från stora välkända varumärken sammanfaller väl med de behov som uppstått som följd av vår tillväxtresa. Med Marta på plats kan vi verkligen trycka gasen i botten och befästa vår plats som ett huvudmedia, säger Kenneth Ek, interim-Nordeuropachef på Clear Channel, i ett pressmeddelande.