Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Från blåsväder till prisregn – för Swedbank

Publicerad: 17 Maj 2019, 08:27

Swedbank vann pris för Årets content marketing.

Swedbank prisades trippelt i Swedish content awards – inklusive guld för Årets content marketing.


Ämnen i artikeln:

Swedish Content AwardsSwedbank

Swedish content awards belönar de bästa produktionerna inom content marketing.

I går arrangerades tävlingen för 19:e gången – denna gång i Eric Ericsonhallen, på Skeppsholmen i Stockholm. 

Swedbank har haft en motig vår efter penningtvättskandalen i Baltikum. Kanske var gårdagens tre guld i Swedish content awards lite plåster på såren? Bland annat prisades banken för Årets content marketing, med kampanjen ”Arenans barn”

– Det känns helt fantastiskt att vinna priset för Årets bästa content marketing, och dessutom att vinna pris i hela fyra kategorier. Att få det erkännandet, för andra året i rad, säger något. ”Arenans barn” är ett så viktigt projekt och det vi gjorde förra året på Friends arena, tillsammans med Stiftelsen Friends, Prime och Brand Union, kommer leva kvar länge, säger Johan Eriksson, externkommunikationschef, Swedbank. 

Även 2018 vann Swedbank Årets content marketing – då med ”Swedbank Rivstart”.

Samtliga vinnare publiceras under dagen. 

Philip Wallin

Reporter

philip.wallin@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev