söndag4 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Från Bannerflow till Mynewsdesk

Publicerad: 14 april 2020, 11:44

Den 6 april tillträdde Bannerflows förre CMO Eva-Lotta Laurin som marknadschef på Mynewsdesk.

Bannerlows CMO Eva-Lotta Laurin blir marknadschef på Mynewsdesk.

Ämnen i artikeln:

MynewsdeskBannerflow

Linnéa Kihlström

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


Förutom att Eva-Lotta Laurin har arbetat på Bannerflow har hon en bakgrund på Salesforce och som vd för branschorganisationen Swedma. Nu går hon till pressmeddelandetjänsten Mynewsdesk.

– För mig som kommunikationsnörd är Mynewsdesk ett otroligt spännande företag och roligt varumärke att arbeta med, säger Eva-Lotta Laurin i ett pressmeddelande.

Under det pågående coronautbrottet ser Eva-Lotta Laurin att Mynewsdesks funktion blir än viktigare.

– Den rådande situationen med covid-19 innebär stora utmaningar för de allra flesta företag, och just nu ser vi att många av våra kunder kommunicerar mycket – och de kommunicerar väl. Det ska vi fortsätta att hjälpa dem med, då god kommunikation och PR är viktigare än någonsin.

Rollen som marknadschef tillträdde Eva-Lotta Laurin den 6 april. Hon efterträder Jonathan Bean som slutade i fjol.

– Vi är otroligt glada att välkomna Eva-Lotta till Mynewsdesk! Lotta har en lång meritlista när det kommer till att leda marknads- och kommunikationsteam i SaaS-bolag för att driva utveckling och tillväxt. Hon kommer att spela en nyckelroll för Mynewsdesk framåt, säger Polly Hussain, Chief Commercial Officer på Mynewsdesk, i en kommentar.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev