Marknadsföring
Filmstaden lanserar nytt annonsformat – släpper mobilspel
Publicerad: 5 maj 2022, 12:57
Filmstaden lanserar mobilspel. Foto: Pressbild
Filmstaden lanserar mobilspel och öppnar därmed en ny annonsyta för varumärken. Tillsammans med advergamingbolaget Flarie ska de utveckla spel för att till en början stärka sitt eget varumärke – och i förlängningen andras.
Spelen har utvecklats genom ett partnerskap med det svenska advergamingbolaget Flarie som tidigare utvecklat spel åt företag som Coca-Cola, Klarna, Unilever och Spotify.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.