Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Electrolux tappar marknadsdirektören

Publicerad: 13 februari 2019, 05:00

Kajsa Blixth lämnar rollen som marknadsdirektör på Electrolux.

Foto: Youtube/ Electrolux

Electrolux marknadsdirektör Kajsa Blixth lämnar bolaget efter elva år.


Ämnen i artikeln:

Electrolux

Nästa månad lämnar Kajsa Blixth rollen på Electrolux som marknadsdirektör över "Home Care & Small Domestic Appliances" i EMEA-området. I elva år har hon varit i olika roller på Electrolux.

– Elva år är en lång tid, och det var dags för någonting nytt, säger Kajsa Blixth till Dagens Media.

LÄS MER: Electrolux tar hem sina digitala medieköp

Vad tar du med dig från åren på Electrolux?

– Otroligt många bra lärdomar och kunskap baserade på konsumentinsikter, som jag på mitt nya jobb ska översätta till kundinsikter.

Den 8 mars börjar hon som vice president marketing and communication på Piab, som är ett B2B-företag som fokuserar på att skapa smarta lösningar och underlätta automatiserade processer inom produktion.

Vad blir ditt främsta uppdrag på nya bolaget?

– Piab är idag duktiga på att få förtroende och att stänga affärer, det jag ska fokusera på är bland annat att bredda kundstocken och att se över vad som driver kundnöjdhet.

Den första april börjar Kajsa Blixth på Piab. Andreas Fredriksson tar över som t.f marknadsdirektör på Electrolux, under rekryteringsprocessen.

Janne Naess

Reporter (Föräldraledig)

janne.naess@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Electrolux

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.