Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Efter 15 år – Per Carleö lämnar Volvo Cars

Publicerad: 30 Juni 2020, 14:04

”Efter 15 år känns det nu som en bra tidpunkt att lämna över stafettpinnen”, säger Per Carleö.

Foto: Erik Abel.

Volvo Cars mångåriga marknadsdirektör Per Carleö slutar. Hans roll har avvecklats efter en omorganisation, skriver Resumé.


Ämnen i artikeln:

Volvo

Per Carleö har under sina år som marknadsansvarig för Volvo Cars i Sverige varit med och lanserat det varumärkesbyggande konceptet ”Made by Sweden”, som prisades i kategorin ”Långsiktigt” under 100-wattaren 2018. Tre år tidigare utsågs han till Sveriges Bästa marknadschef av tidningen Resumé.

Per Carleö har jobbat inom Volvo sedan 2005.

– Jag har haft förmånen att ha fått arbeta i flera olika roller på Volvo Cars och är både glad och stolt över varumärkets utveckling under de senaste åren. Efter 15 år känns det nu som en bra tidpunkt att lämna över stafettpinnen. Det har varit en fantastisk tid tillsammans med duktiga kolleger, samarbetspartners, Volvohandlare och kunder, säger Per Carleö i ett pressmeddelande.

Den globala kommersiella chefen Lex Kessemakers centralisering av organisationen inom bolaget, har lett till att rollen som marknadsdirektör för Volvo i Sverige plockats bort, skriver Resumé

– Jag vill tacka Per för hans fantastiska engagemang och dedikerade arbete och önskar honom all lycka framåt, säger Jon Wakefield, vd på Volvo Car Sverige i ett pressmeddelande.

Per Carleö slutar sin anställning i september.

Janne Naess

Reporter (Föräldraledig)

janne.naess@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Volvo

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.