Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

De poddar i en tågvagn mot Göteborg

Publicerad: 18 Juni 2019, 08:58

Amanda Schulman, Hannah Widell, Alex Schulman och Sigge Eklund kör podcast på ett MTR-tåg.

Tågbolaget MTR Express och Perfect Day Media inleder ett samarbete tillsammans med de fyra poddarna Alex Schulman, Sigge Eklund, Amanda Schulman och Hannah Widell.


Ämnen i artikeln:

Amanda SchulmanAlex SchulmanSigge EklundPerfect DayMTR ExpressPerfect Day Media

I samarbetet kommer poddprofilerna, Alex Schulman, Sigge Eklund, Amanda Schulman och Hannah Widell, att skapa interaktivt liveinnehåll i varsin tågvagn under ett poddevent under en tågresa mellan Stockholm och Göteborg den 8 augusti. Resenärerna är med under inspelningen i vagnen och eventet filmas även så att kampanjen lever vidare efteråt.  

–  De fylller de här tre timmarna med innehåll som de själva bestämmer. Jag vet att Alex och Sigge bland annat kommer köra ett quiz sedan ska de ha någon typ av meditationsövning. Hannah och Amanda ska bland annat göra beutybehandlingar, säger Karolina Sandberg, innehållschef på Perfect Day, till Dagens Media. 

– Det blir en karaktärsdriven innehållsupplevelse när den är som bäst och det både för MTR:s tågresenärer och våra innhållskonsumenter.

Utöver det fysiska eventet kommer MTR Express med hjälp av Perfect Day Media även att satsa på digital produktion för att skapa  innehåll både ombord och i digitala kanaler. Dessutom kliver tågbolaget in som samarbetspartner i respektive podcast för att på så sätt driva en kanalstrategisk och heltäckande kampanj.

– Poddtåget känns som ett klockrent koncept för oss och det ska bli jättekul att göra detta tillsammans med fyra av Sveriges poddgiganter, säger Peder Osterkamp, kommersiell chef på MTR Express, i en kommentar. 

Philip Wallin

Reporter

philip.wallin@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.