Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

De kan bli Årets annonsör

Här är företagen som är nominerade i kategorin Årets annonsör i Stockholm media award 2019.

Philip Wallin

Reporter

philip.wallin@dagensmedia.se


Publicerad: 09 April 2019, 08:38

Ämnen i artikeln:

OatlyKlarnaFörsvarsmaktenStockholm Media AwardMcDonaldsIkeaStockholm Media Week

De nominerade är...

Vinnaren presenteras under Stockholm media week, mediebranschens årliga evenemang, som äger rum den 8–9 maj på China Teatern i Stockholm.

”För att nomineras i kategorin ska man som annonsör, genom ett framgångsrikt och kreativt kommunikationsarbete, ha bedrivit ett skickligt och innovativt mediearbete tillsammans med sin medierådgivare, eller på egen hand”, skriver Stockholm media week i ett pressmeddelande. 

De nominerade 2019 är
• Arla
• Försvarsmakten
• Ikea
• Klarna
• Mc Donalds
• Oatly

Tävlingens huvudjury utgörs av: Anette Rosengren (juryordförande), Clara Grelsson (Mindshare), Ebba Horn (Kapero), Fredrik Eriksson (OMD), Joakim Liljedahl (Motorola), Johanna Andrén (Ikea), Johan van der Schoot (Garbergs Reklambyrå), Kristin Tejning (Bizkit Havas) och Lisa Palm Danielsson (Mc Donalds). 

 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.