Marknadsföring
De kan bli Årets annonsör
Publicerad: 9 april 2019, 08:38
De nominerade är...
Här är företagen som är nominerade i kategorin Årets annonsör i Stockholm media award 2019.
Vinnaren presenteras under Stockholm media week, mediebranschens årliga evenemang, som äger rum den 8–9 maj på China Teatern i Stockholm.
”För att nomineras i kategorin ska man som annonsör, genom ett framgångsrikt och kreativt kommunikationsarbete, ha bedrivit ett skickligt och innovativt mediearbete tillsammans med sin medierådgivare, eller på egen hand”, skriver Stockholm media week i ett pressmeddelande.
De nominerade 2019 är
• Arla
• Försvarsmakten
• Ikea
• Klarna
• Mc Donalds
• Oatly
Tävlingens huvudjury utgörs av: Anette Rosengren (juryordförande), Clara Grelsson (Mindshare), Ebba Horn (Kapero), Fredrik Eriksson (OMD), Joakim Liljedahl (Motorola), Johanna Andrén (Ikea), Johan van der Schoot (Garbergs Reklambyrå), Kristin Tejning (Bizkit Havas) och Lisa Palm Danielsson (Mc Donalds).