Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Därför måste annonsörer se över utbudsreklamen i mobilen

Publicerad: 12 September 2019, 08:14

”Undvik att göra tråkig reklam så kommer effekten att bli bättre”, säger Thomas Asserholt, vice vd på Keymobile.

Publiken är mer mottaglig för mobilreklam i dag än för fyra år sedan. Till och med de utskällda fullskärmsannonserna ökar i popularitet. Men är det för att reklamen blivit bättre – eller för att vi vant oss? Thomas Asserholt, vice vd på Keymobile som ligger bakom undersökningen, berättar om sina slutsatser.


Ämnen i artikeln:

Reklam

För fyra år sedan gjorde mobilannonsbolaget Keymobile en undersökning i vilken de tittade på hur mobilreklam tas emot av publiken. Nu har det blivit dags igen. Frågorna i 2019

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll.
Vårt exklusiva magasin.

Säg upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5 995 kr/år.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Reklam

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev