Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Därför bör alla annonsörer äga sin data

En annonsör som anlitar en byrå för att köpa digital media hamnar ofta under byråns plattformsavtal, vilket får konsekvensen att värdefull data går förlorad. Ägandeskapet bör därför vara en angelägenhet för alla annonsörer, skriver Envolves Fredrika Khorasani.

Publicerad: 11 November 2019, 12:14

Det här är en opinionstext

Åsikterna som uttrycks i artikeln står skribenten/skribenterna för.

Fredrika Khorasani, medgrundare på det nystartade konsultbolaget Envolve.


Ämnen i artikeln:

Programmatic

Programmatiska medieköp genererar en enorm mängd data som vid rätt behandling bär på ovärderlig information om kundbeteende och köpprocess. Förstapartsdata utgör även grundförutsättningen för målgruppsmodellering - ett viktigt verktyg för

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Det här är en opinionstext

Åsikterna som uttrycks i artikeln står skribenten/skribenterna för.

Ämnen i artikeln:

Programmatic

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.