Få hela storyn
Starta din prenumeration
Marknadsföring
En annonsör som anlitar en byrå för att köpa digital media hamnar ofta under byråns plattformsavtal, vilket får konsekvensen att värdefull data går förlorad. Ägandeskapet bör därför vara en angelägenhet för alla annonsörer, skriver Envolves Fredrika Khorasani.
Publicerad: 11 November 2019, 12:14
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
Fredrika Khorasani, medgrundare på det nystartade konsultbolaget Envolve.
Ämnen i artikeln:
ProgrammaticProgrammatiska medieköp genererar en enorm mängd data som vid rätt behandling bär på ovärderlig information om kundbeteende och köpprocess. Förstapartsdata utgör även grundförutsättningen för målgruppsmodellering - ett viktigt verktyg för
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
Ämnen i artikeln:
Programmatic