Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Därför bör alla annonsörer äga sin data

En annonsör som anlitar en byrå för att köpa digital media hamnar ofta under byråns plattformsavtal, vilket får konsekvensen att värdefull data går förlorad. Ägandeskapet bör därför vara en angelägenhet för alla annonsörer, skriver Envolves Fredrika Khorasani.

Publicerad: 11 November 2019, 12:14

Fredrika Khorasani, medgrundare på det nystartade konsultbolaget Envolve.


Ämnen i artikeln:

Programmatic

Programmatiska medieköp genererar en enorm mängd data som vid rätt behandling bär på ovärderlig information om kundbeteende och köpprocess. Förstapartsdata utgör även grundförutsättningen för målgruppsmodellering - ett viktigt verktyg för

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Programmatic

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.