Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Dagens Media och Resumé gör stor satsning på inhouse

Publicerad: 12 maj 2021, 13:40

Juryn till Inhouse Awards 2021: Cecilia Steenberg Forsberg, H&M, Elisabet Heinrich, Beijer Bygg, Johan Blomström, Unionen, Johan Eriksson, Swedbank, Kristian Lundman, Telia, Madeleine Nilsson, Dagens Media och Sandra Pettersson, Inhouse.

Branschtidningarna Resumé och Dagens Media sjösätter en ny satsning på inhouse, däribland den nya tävlingen Inhouse Awards som ska lyfta fram den bästa kommunikationen som skapas internt på företag.


Ämnen i artikeln:

Inhouse

Vinnarna i Inhouse Awards utses på den nya inspirationsdagen Inhouse 2021 som arrangeras den 9 december i år.

Tävlingens jury består av några av Sveriges mest meriterade personer inom marknadsföring och inhouse:

Cecilia Steenberg Forsberg, head of agency/marketing department, H&M (juryordförande).

Kristian Lundman, head of creative, Telia.

Johan Eriksson, head of group communication, Swedbank.

Johan Blomström, head of in-house agency & creative director, Unionen.

Elisabet Heinrich, head of marketing & communication, Beijer Bygg.

Sandra Pettersson, affärsområdeschef marknad och kommunikation, Inhouse.

Madeleine Nilsson, reporter Dagens Media.

Kategorierna i Inhouse Awards är: Årets idé, Årets kommunikation - egna kanaler, Årets kommunikation - köpta kanaler, Årets samarbete, Årets effekt, Årets inhousebyråchef samt Årets inhouseteam.

Målet med Inhouse Awards och eventet Inhouse är att lyfta fram och hylla den reklam och kommunikation som tas fram på inhousebyråer och marknadsavdelningar runtom i Sverige. De tävlande företagen och deras team kommer också att lyftas fram redaktionellt hos Resumé och Dagens Media i case, webinarier och fördjupande artiklar.

– Vår förhoppning är att vår satsning inom inhouse ska bidra till inspiration, kunskapsutbyte och givande diskussioner om hur man kan jobba inhouse för att uppnå bästa tänkbara resultat, säger Fredrik Svedjetun, chefredaktör på Resumé och Dagens Media.

Alla Sveriges marknads- och inhouseavdelningar, stora som små, som har producerat reklam och kommunikation internt är välkomna att skicka in bidrag. Kampanjerna ska ha rullat, alternativt producerats, under perioden 1 januari 2020–30 september 2021. Det är gratis att lämna in bidrag.

Bidrag kan skickas in från dags dato till och med den 10 oktober. Läs mer om tävlingen här.

Redaktionen Dagens Media

Ämnen i artikeln:

Inhouse

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.