Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Cure Media släpper verktyg för mindre annonsörer

Self service-verktyg parar ihop influencers med annonsörer.

Foto: Press

Cure Medias nya influencer marketing-verktyg ska hjälpa annonsörer hitta rätt influencers.


Publicerad 2019-03-11 07:22

Ämnen i artikeln:

Influencer marketing

Dela artikeln:

Influencer marketing-bolaget Cure Media lanserar ett nytt self service-version. Det var i  höstas som bolaget lanserade ett verktyg som gör det möjligt för annonsörer att hantera och följa sina aktiveringar i realtid, verktyget släpps nu i en self service-version. 

Verktyget riktar sig främst till mindre annonsörer med en mindre budget. Cure Media menar att verktyget skiljer sig från andra tjänster på så sätt att verktyget letar fram lämpliga influencerprofiler automatiskt baserat på målgrupp, bransch och budget. 

– En tidskrävande del i processen är att identifiera rätt influencers som når din målgrupp. Detta jobb gör nu verktyget åt dig. Annonsören kan sedan enkelt följa alla relevanta siffror, såsom kampanjens räckvidd, engagemang, och klickkostnader, säger Sam Foroozesh, vd på Cure Media, och fortsätter:

– Framför allt kan de få en holistisk bild av sin investering och därmed bättre förståelse för vad de ska göra i nästa steg. Det gör att influencer- aktiveringen blir enklare att jämföra med andra medieval, vilket krävs för att kunna bli riktigt framgångsrik med sin influencer-satsning. Marknadsförare som redan idag framgångsrikt jobbar med influencers kan nu göra det betydligt mer effektivt och på samma gång kapa sina kostnader rejält. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.