Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Com hem väljer Mediacom

Publicerad: 10 April 2019, 08:37

Marie Melin, tf vd på Mediacom.

Mediacom har landat en ny storkund – Com hem har signat med byrån. ”Nu är det full fokus på att hjälpa varumärket att växa på den svenska marknaden”, säger Marie Melin, tf vd på Mediacom, till Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

MediacomComhemIUM

Enligt Kantar Sifos siffror ligger Com hem på plats 24 över Sveriges 100 största annonsörer. Företaget har sedan 2018 samarbetat med byrån IUM. Men nu har ett nytt avtal skrivits – med Mediacom. 

– Jag tror att vi vann uppdraget för att vi har lång erfarenhet av att jobba med den här typen av företag, exempelvis Tele2, det tror jag är en stor anledning, säger Marie Melin till Dagens Media.  

Kommer ni att anställa fler personer nu?
– Vi kommer att se över våra behov, det gör man alltid hos oss. Det första kvartalet är det full fokus på att onboarda Com hem och Boxer på bästa möjliga sätt. Utifrån det gör vi bedömningar för vilka som passar bäst att jobba med kontot. Det handlar om ett samspel med kunden. Det är en stor tv-annonsör på den svenska marknaden så det påverkar oss så klart en hel del. 

Vad går uppdraget ut på?
– Vi har ett fulluppdrag på planering, köp och strategi för alla mediekanaler. Det handlar om att hjälpa Com hem att skapa tillväxt över tid, det är vårt fokus. Nu handlar det om att hjälpa varumärket att växa på den svenska marknaden. 

Har ni firat?
– Ja, vi hade champagnefrukost när vi fick uppdraget för en tid sedan i Q1. 

 

Philip Wallin

Reporter

philip.wallin@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

MediacomComhemIUM

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev