Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag11.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Coca-Cola stoppar annonseringen i Sverige

Publicerad: 9 April 2020, 09:01

Coca-Cola AB:s kommunikationsdirektör Frida Keane, Apoteas marknadschef Emmelie Johansson och Volkswagens svenska marknadschef Jeanette Asteborg berättar hur de skruvat på marknadsföringen till följd av coronautbrottet.

Foto: Pressbilder / Bild på Jeanette Asteborg: Janne Næss

DEL 1. Ingen är opåverkad av coronautbrottet – inte heller annonsörerna. Coca-Cola, Apotea och Volkswagen har alla den senaste tiden förändrat – eller helt stoppat – sin marknadsföring. För Dagens Media berättar annonsörerna varför.


Ämnen i artikeln:

coronavirusetVolkswagenCoca-Cola

Den kris som följer av coronautbrottet påverkar i stor utsträckning mediehus och annonsörer. Dagens Media har därför hört av sig till ett fyrtiotal av Sveriges största annonsörer för att höra

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.