Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag11.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Coca-Cola stoppar annonseringen i Sverige

Publicerad: 9 April 2020, 09:01

Coca-Cola AB:s kommunikationsdirektör Frida Keane, Apoteas marknadschef Emmelie Johansson och Volkswagens svenska marknadschef Jeanette Asteborg berättar hur de skruvat på marknadsföringen till följd av coronautbrottet.

Foto: Pressbilder / Bild på Jeanette Asteborg: Janne Næss

DEL 1. Ingen är opåverkad av coronautbrottet – inte heller annonsörerna. Coca-Cola, Apotea och Volkswagen har alla den senaste tiden förändrat – eller helt stoppat – sin marknadsföring. För Dagens Media berättar annonsörerna varför.


Ämnen i artikeln:

coronavirusetVolkswagenCoca-Cola

Den kris som följer av coronautbrottet påverkar i stor utsträckning mediehus och annonsörer. Dagens Media har därför hört av sig till ett fyrtiotal av Sveriges största annonsörer för att höra

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.