Få hela storyn
Starta din prenumeration
Marknadsföring
Publicerad: 9 April 2020, 09:01
Coca-Cola AB:s kommunikationsdirektör Frida Keane, Apoteas marknadschef Emmelie Johansson och Volkswagens svenska marknadschef Jeanette Asteborg berättar hur de skruvat på marknadsföringen till följd av coronautbrottet.
Foto: Pressbilder / Bild på Jeanette Asteborg: Janne Næss
DEL 1. Ingen är opåverkad av coronautbrottet – inte heller annonsörerna. Coca-Cola, Apotea och Volkswagen har alla den senaste tiden förändrat – eller helt stoppat – sin marknadsföring. För Dagens Media berättar annonsörerna varför.
Den kris som följer av coronautbrottet påverkar i stor utsträckning mediehus och annonsörer. Dagens Media har därför hört av sig till ett fyrtiotal av Sveriges största annonsörer för att höra
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.