Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Certifiering ska reda ut förvirrande mätbegreppen

Publicerad: 9 september 2022, 05:30

Peter Mackhé är ansvarig för Cross Media Measurement-initiativet på Sveriges annonsörer.

Foto: Janne Næss/Getty

Förvirringen kring olika mätbegrepp har fått härja fritt i den digitala eran. Men i december lanserades cross media measurement som ska få bukt med problematiken, och nu lanserar Sveriges annonsörer en utbildning och certifiering för det nya verktyget.


Ämnen i artikeln:

Peter MackhéSveriges AnnonsörerCross Media MeasurementTema: Mätning i mediebranschenToppnyheter förmiddag

I december lanserades branschinitiativet cross media measurement för att sätta en standard hur man mäter, jämför och kombinerar medieköp. Verktyget för att just kunna mäta korrekt är ”The advertising value

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev