Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Marknadsföring

Carat en av Barncancerfondens nya byråer

Nike Carlstoft är vd på Mediebyrån Carat.

Foto: Janne Næss

Garbergs, Carat, Narva och OTW. Så ser Barncancerfondens nya byrågrupp ut efter en nyligen avslutad upphandling.


Publicerad 2019-01-11 09:07

Ämnen i artikeln:

Garbergs

Dela artikeln:

Under hösten har Barncancerfonden genomfört upphandlingar inom fyra byråkategorier; reklam, media, pr/pa samt content. Garbergs och Carat är Barncancerfonden två nya samarbetspartners, medan  Narva och OTW vinner fortsatt förtroende.

Michel Brygiewicz är chef för information och kommunikation på Barncancerfonden:

– Vi har gjort en fantastisk resa tillsammans med våra byråer de senaste fem åren. Nu går vi in i en ny strategisk fas och till vår hjälp kommer vi att ha en nygammal konstellation av byråpartners som ska hjälpa oss att ta nästa steg i kampen mot barncancer. Garbergs, Carat, Narva och OTW har under upphandlingen visat den kreativa höjd och strategiska förmåga som krävs för att ta vår kommunikation till nästa nivå, säger han.

Tidigare har Barncancerfonden haft IUM som mediebyrå, och sedan 2012 Ingo som reklambyrå.

Carat blir Barncancerfondens strategiska och operativa partner inom mediestrategi och medierådgivning.

– Vi är hedrade att, tillsammans med några av Sveriges bästa byråer, få bidra till Barncancerfondens arbete mot visionen att utrota barncancer, kommenterar Nike Carlstoft, vd på Carat. 

De nya byråsamarbetena startar den 1 april.

 

 

 

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.