Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Byrån byter namn efter 38 år

Publicerad: 1 Mars 2019, 07:58

Text100 blir Archetype.

Kommunikationsbyrån Text100 ombildas och byter namn. Siktar på att bli ”förebild för kommunikationsbyråer världen över”.


Systerbyråerna Text100 och Bite slogs ihop 2014 i Sverige. Sammanslagningarna i USA och Storbritannien gjordes i höstas. 

Nu lanseras en ny global kommunikationsbyrå med namnet Archetype

Enligt ett pressmeddelande baseras den nya byråns namn  på ett målet om att vara arketypen för den nya moderna globala kommunikationsbyrån. 

– Utvecklingen av vår grafiska profil och varumärke är som ett bra kundcase för verksamheten och ett startskott för det nya kapitlet i vår verksamhet, säger Annika Jungeteg Falkman. 

– Vi på Sverigekontoret känner oss lite extra glada över att profilen har inspirerats av skandinavisk design, en hyllning till vår region och att vi är en byrå med global täckning men med lokal förankring.

Byrån är fördelad över 20 kontor i Europa, USA, Asien och Oceanien, med totalt 650 anställda.

Philip Wallin

Reporter

philip.wallin@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.