Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Bonnier Business Media och DI prisade i Las Vegas

Publicerad: 21 Mars 2019, 11:58

Vann prestigefyllt pris i Las Vegas.

Bonnier Business Medias och DI-gruppens arbete med den digitala prenumerationsaffären prisades under onsdagskvällen på Markies awards i Las Vegas.


Ämnen i artikeln:

BonnierDagens Industri

Markies awards är en global tävling grundad av Oracle för att hylla genombrott inom marknadsföring, CX, försäljning och kommersiella tjänster. 

Nu har Dagens Industris och Bonnier Business Medias marknadsteam sopat hem det prestigefyllda priset – inom kategorin The upshot award for best demonstrated ROI in marketing. 

– Det här är jättestort. Vi blev tipsade av några konsulter som tycket det vi har gjort ett väldigt bra jobb, så de nominerade oss, säger teamets marknadschef Martin Mellgren.

DI-gruppens marknadsteam och Bonnier Business Media prisas för att de på ett strukturerat sätt, med hjälp av data, gjort ett träffsäkert urval av kunder när de visar som mest digitalt engagemang, respektive lite engagemang – och därefter försökt göra en prenumerationsaffär på dem. 

– Det har lett till fantastiska ROI:er och det är det de har lyft fram här, säger Martin Mellgren. 

Michael Aho, dataffärsutveckling, Michaela Sjöberg, lead generation specialist och Petra Hansson, chef för det digitala marknadsteamet, befinner sig just nu i Las Vegas. 

– Jag såg i flödet att statyeten stod på ett barbord så jag hoppas att de har festat hela natten. Druckit mycket champagne, är glada och lyckliga för de är de väl värda, säger Martin Mellgren.

 

Philip Wallin

Reporter

philip.wallin@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

BonnierDagens Industri

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.