Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Bauhaus ny partner till Svenska Fotbollförbundet

Publicerad: 6 Maj 2019, 12:13

Bild på svenska damlandslaget från UEFA 2013.

Bauhaus blir ny nationell partner till Svenska Fotbollförbundet. ”Vi har sedan några år tillbaka gått mer och mer in i idrottens värld”, säger Johan Saxne, marknadsdirektör på Bauhaus, till Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

Bauhaus

Bauhaus går in som ny partner till Svenska Fotbollförbundet i ett avtal som sträcker sig fram till 2022. 

Partnerskapet omfattar både dubbla VM och EM för Sveriges dam- och herrlag. Genom avtalet blir Bauhaus också partner till Svenska cupen och Fotbollsskolan. 

– Vi har sedan några år tillbaka gått mer och mer in i idrottens värld när det gäller exempelvis hockeyn och längdskidåkning, säger Johan Saxne, marknadsdirektör på Bauhaus, till Dagens Media och fortsätter:

– Vi har känt mer och mer att vi också vill in i fotbollen som är Sveriges största sport och som också har den här samhällsbiten som vi vill åt. Det ska bli väldigt spännande att gå in i Sveriges största idrott. 

En av de viktigaste aktiveringarna av partnerskapet kommer ske runt Fotbollsskolan för barn. Man kommer även vara med och stötta förbundets integrationsprojekt. 

– Vår och Svenska Fotbollförbundets vision och ambition är att få många fler att prova på fotboll. Vi tror att det är viktigt att röra på sig, inte från ett elitidrottsperspektiv utan för att vara med och vara delaktig i ett lag. 

För Bauhaus del hoppas man att partnerskapet ska bidra till att ladda varumärket med ett positivt emotionellt värde. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Bauhaus

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev