Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Bästa expo går till Ica

Publicerad: 24 Oktober 2018, 19:21
Uppdaterad: 24 Oktober 2018, 19:28

Foto: Janne Naess

INHOUSEGALAN 2018. "Monsterträdgården" ger vinst till Ica i kategorin "Årets expo".


Ämnen i artikeln:

InhouseCoopICA

Med "Monsterträdgården" vill Ica tillsammans med Generation Pep inspirera till ett nyttigare Halloweenfirande för hela familjen. I Inhousegalan prisas kampanjen i kategorin Årets expo. 

Juryns motivering lyder:

"Att skapa något spännande och roligt kring vad som i sig är en rätt tråkig företeelse är en utmaning. När det gäller att dessutom rikta aktiviteten mot en ofta extremt kräsen målgrupp faller många till föga. Men inte vinnaren av Bästa Expo. Genom att göra frukt- och gröntavdelningen till ett fiberrikt skräckkabinett lyckas man dessutom öka försäljningen under årets kanske mest godisstinna högtid. Grattis Ica och 'Monsterträdgården'"!

På andra plats hamnar konkurrenten Coop med ”Lösgodis & naturgodis” och Metro Media House hamnar på tredje med ”#varinteendouche”.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

InhouseCoopICA

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.