Marknadsföring
Bannerflow norpar Salesforce marknadschef
Publicerad: 13 december 2018, 10:23
Lotta Laurin blir chief marketing officer på Bannerflow.
Foto: Janne Næss
Lotta Laurin lämnar rollen som nordisk marknadschef på Salesforce för en liknande roll på Bannerflow.
Lotta Laurin kommer som chief marketing officer att leda arbetet med att fortsätta befästa Bannerflows position inom digital annonsering inernationellt.
Bolaget beskriver i ett pressmeddelande hur de är på väg in i en ännu mer expansiv fas, och att marknadsavdelningen kommer att spela en avgörande roll under resan.
– Att få möjligheten att vara en del i tech-Europas mest intressanta och snabbast växande bolag känns mycket bra och ska bli otroligt spännande, säger Lotta Laurin och fortsätter:
– Bannerflow har ett fantastiskt utgångsläge och jag ser fram emot att vara med och utveckla Bannerflow vidare. Jag är övertygad om att vår teknik kommer ha en avgörande betydelse får våra kunders utveckling.
Lotta Laurin, som tidigare haft ett flertal olika roller på Postnord samt arbetat som vd på Swedma, kommer att ingå i Bannerflows ledningsgrupp där hon rapporterar till bolagets vd Nicholas Högberg.
– Jag är oerhört glad att Lotta väljer att ansluta till Bannerflows team och vill vara med på den spännande expansionsresa som vi nu drar igång på allvar. Med hennes stora kunskap kring att bygga SaaS-bolag, erfarenhet från marknad och hennes stora driv har vi de bästa tänkbara förutsättningarna att fortsätta skala upp vår verksamhet på samtliga plan, kommenterar Nicholas Högberg.
Lotta Laurin ansluter sig till Bannerflow den 11:e februari 2019.