Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Audi Sverige får ny marknadschef

Madeleine Kjessler har över 15 års erfarenhet inom bilindustrin med sig in i sin nya roll.

Foto: Press

Madeleine Kjessler tar över rodret som marknadschef för Audi Sverige. Hon ersätter den tidigare marknadschefen Tom Hedström: "Jag ser fram emot att ta mig an Audis utmaningar".


Publicerad 2019-02-22 12:26

Ämnen i artikeln:

Audi

Dela artikeln:

Den första februari tillträdde Madeleine Kjessler som ny marknadschef för Audi Sverige. Med sig tar hon över 15 års erfarenhet från bilindustrin. 

– Jag ser verkligen fram emot att ta mig an Audis utmaningar. Audi står inför en otroligt intressant produktoffensiv som nu startar med vår nya elbil Audi e-tron, vilket ska bli fantastiskt kul att vara en del av, säger Madeleine Kjessler i ett pressmeddelande. 

Hon har tidigare jobbat både utomlands och i Sverige. Utomlands har hon varit marknadschef på Skoda Australien och varumärkeschef på Kia Motors UK. Efter det återvände hon till Sverige, där hon bland annat har jobbat som marknads- och pr-chef för Seat Sverige och produktchef för Volkswagen Transportbilar. 

– Madeleine kommer med sin erfarenhet att bidra med gedigen kunskap för att utveckla varumärket Audi. Jag ser verkligen fram emot att arbeta tillsammans med henne, säger märkeschef Diego Ramos i pressmeddelandet. 

Madeleine Kjessler ersätter Tom Hedström som gick vidare till reklambyrån King i början av året.

John Söderberg

Reporter

john.soderberg@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.