Marknadsföring
Årets influencers har korats
Publicerad: 3 oktober 2016, 08:42
Helgens Social Media Party har utsett Sveriges bästa digitala medier-profiler och influencers – här är alla vinnarna.
I lördags slog portarna upp till Social Media Party 2016 på K-Märkt i Stockholm.
Under dagen bjöds det bland annat på livepoddar, modeloppis och meet & greet med bloggprofiler som Alexandra ”Kissie” Nilsson och Michaela Forni. Senare samma kväll var det dags att kora Sveriges bästa digitala medier-profiler och influencers.
En jury av branschexperter hade under överläggningar enats om de nominerade för att sedan lägga vinnarnas öden i fans och följares händer. Det var med andra folkets röst – tiotusentals till antalet enligt ett pressmeddelande – som fällde avgörandet.
Programledaren Daniel Paris utsågs till vinnare i kategorin Årets Snapchat.
– Det här känns så häftigt! Jag vinner aldrig någonting! I vilken värld vinner Daniel Paris över typ stans coolaste människor, kommenterade han på scenen.
Zara Larsson, med över 600 000 följare på Twitter, kunde inte närvara men skickade en hälsning och tackade sina fans som röstat när hon belönades med priset för Årets Twitter.
Under kvällen delade även Telia ut pris, "Telia Love Awards", som går till en förebild i kampen om ett schysstare nät. Priset gick till Ellen Bergström.
Social Media Party arrangeras av nätverket Modern Women Media, där Devote.se, Familjeliv.se, Rodeo.net, Bröllopstorget.se, MakeItLast.se och Space-matters.com ingår.
Här är vinnarlistan:
Årets Blogg: Janni Delér
Årets Instagram: Angelica Blick
Årets Podcast: ”Den friska wargen” (Ida Warg och Viktor Frisk)
Årets Snapchat: Daniel Paris
Årets Twitter: Zara Larsson
Årets YouTube: Jockiboi & Jonna
Telia Love Awards: Ellen Bergström