Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Annonsörerna ryter till: "Som att kasta pengar i ett svart hål"

MEDIESTRATEGI 2019. Storannonsörerna McDonalds och Tre är starkt kritiska till mediernas prishöjningar.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Publicerad: 16 Januari 2019, 07:11

Ämnen i artikeln:

TV4TreClear ChannelMcDonalds

McDonalds marknadsdirektör Christoffer Rönnblad och Tres marknadschef Victoria Appelqvist.

Efter att ha varit i kontakt med 20 av landets största annonsörer angående årets mediestrategi, står det klart att flera irriterar sig över vad de tycker är orimliga prishöjningar hos vissa mediehus.

Både Tres marknadschef, Victoria Appelqvist, och McDonalds marknadschef Christoffer Rönnblad är kritiska till mediernas prishöjningar. 

– Att priserna fortsätter öka kraftigt från år till år utan att kvaliteten följer med är svårmotiverat, säger Victoria Appelqvist. 

Christoffer Rönnblad är tveksam till att mediernas prishöjningar kommer hålla i längden. 

– Min känsla är att marknaden inte är mottaglig för de här höjningarna, säger han. 

Läs mer om storannonsörernas skarpa kritik och vilka medier de pekar ut som värst i årets första Dagens Media Insikt, vecka 3. 

Här tecknar du dig för en gratis provprenumeration.  

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.