Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Annonsförvirring på Google – så kan varumärken kapas av konkurrenter

Publicerad: 9 december 2021, 14:43

Foto: Getty Images

Automatiserade processer och trubbig AI kan leda till att varumärken kapas när konkurrerande företag skapar Google-annonser som rankar på samma sökord. ✓ Så fungerar det. ✓ Detta säger lagen. ✓ Så skyddar du dig.


Ämnen i artikeln:

GoogleAI

Ett boulebråk har utbrutit i Stockholm där grundaren till Ugglan boule och bar anklagat Boulebar för att använda deras namn i annonser för att istället driva in trafik till boulebar.se

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

GoogleAI

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.