Marknadsföring
Annonsförvirring på Google – så kan varumärken kapas av konkurrenter
Publicerad: 9 december 2021, 14:43
Foto: Getty Images
Automatiserade processer och trubbig AI kan leda till att varumärken kapas när konkurrerande företag skapar Google-annonser som rankar på samma sökord. ✓ Så fungerar det. ✓ Detta säger lagen. ✓ Så skyddar du dig.
Ett boulebråk har utbrutit i Stockholm där grundaren till Ugglan boule och bar anklagat Boulebar för att använda deras namn i annonser för att istället driva in trafik till boulebar.se
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.