Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Aftonbladet: “Vi ska bygga Sveriges bästa destination för barnfamiljer”

Publicerad: 11 Februari 2019, 13:36

Aftonbladet och Trygg-Hansa har tidigare haft ett tätt contentsamarbete.

Foto: Pressbild.

Aftonbladet satsar på familjelivet med nya vertikalen Family. Satsningen presenteras av Trygg-Hansa. "Det känns fantastiskt spännande och roligt”, säger Lotta Tjulin Thörnqvist, försäljningschef för Creative på Schibsted Brand Studio.


Ämnen i artikeln:

Trygg-HansaSchibstedAftonbladet TV

Aftonbladet är aktuella med en ny sajt under namnet Aftonbladet Family, vars mål är att nå småbarnsföräldrar. Sajten ska handla om allting som har med föräldralivet att göra. Trygg-Hansa är från start med som presentatör av sajten. 

– Att vi med den här lanseringen kan nå ut till barnfamiljer och få chansen att bygga Sveriges bästa destination för barnfamiljer känns otroligt spännande, säger Lotta Tjulin Thörnqvist. 

Hur känns det att lansera det här? 

– Det känns fantastiskt spännande och roligt. Vi har på Aftonbladet historiskt sett jobbat med flera olika featuresatsningar, både inom mode, träning och hälsa. Det öppnar också dörren för nya former av samarbeten och möjligheter för en rad olika annonsörer. Vi är jättespända på att se Familys framfart det kommande året.

Trygg-Hansa kommer att vara presentatör av sajten under hela 2019. Aftonbladet har under två år haft ett tätt contentsamarbete med Trygg-Hansa. 

– Trygg-Hansa kommer att stå som presentatör för hela sajten och dess innehåll. Vi vet att det är viktigt att Trygg-Hansa kommer ut med det här budskapet i en kontext som är relevant, och då känns den här kontexten som skräddarsydd, säger hon. 

Vad hoppas ni att samarbetet ekonomiskt ska generera? 

– Vi vet att vi kommer kunna jobba tight med Trygg-Hansa, både med utgångspunkt i vad de investerat, men också med affärsutvecklingen och den fortsatta trafiken som vi hoppas att Aftonbladet Family kommer dra. Det är en bra investering för både Trygg-Hansa och oss på Schibsted, säger hon.

John Söderberg

Reporter

john.soderberg@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev