Gå direkt till textinnehållet
SökKontaktAnnonsera
Prenumerera

Marknadsföring

Malin Cronqvist vinner Årets Framtidslöfte

Bild 1/2  

Välgörenhetsorganisationen Help to helps grundare vinnare vid Årets Marknadschef.


Publicerad 2018-01-25 15:37

Dela artikeln:

Malin Cronqvist, grundare av organisationen Help to help, tar hem segern vid Marknadsföreningen i Stockholms event Årets Marknadschef.

Juryns motivering:

"Med starkt driv och ett ansvarsfullt ledarskap har denna person lyckats bygga upp en organisation som kombinerar digitalt nytänkande med passion att göra skillnad. Hen har tagit fram kampanjer som involverat och engagerat politiker, journalister och andra opinionsbildare. På ett kraftfullt sätt kombineras IT, kommunikation och utbildningsmoment. En stor dos nyfikenhet, ett medvetet framtidsperspektiv och stark handlingskraft gör henne till förebild och Årets Framtidslöfte. Vi är redan nyfikna på hennes nästa steg".

Help to help arbetar med att ge stipendier för högskolestudier i Östafrika genom crowdfunding, och kopplar samman studenter med det lokala näringslivet. De ligger bland annat bakom koncepten "Help to help Scholarship Program" och "Help to help Skills for Employment".

 

Lyssna på Digitala Mediepoddens Damon Razazis intervju med Malin Cronqvist efter utmärkelsen nedan:

 

Dagens Media är mediepartner till Årets Marknadschef.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.